Leta i den här bloggen

onsdag, april 05, 2017

Nakamtenga, Burkina Faso, 3 april

Stilla dag, hemma på Nakamtenga hela dagen. Skönt att inte hetsa runt och resa hela tiden. Även om det finns mycket at se på andra ställen så är det också skönt att lära känna Nakamtenga. Men det är inte lätt att gå runt själv och komma in. Framförallt är jag väldigt främmande och känner mig verkligen som en turist som kommer till lokalbefolkningen och fascineras av hur de lever. Känns oförskämt och påträngande. Det är en obehaglig känsla, för den är sann. Jag förundras över hur människor kan ha det och ändå leva ett gott liv i meningen att de är mätta, hela och rena. Men mer om det i en senare blogg då jag har mer att berätta.

Innebandyträningen var ovanligt bra igår. Vi körde mer fartintensiva övningar. Vilket i och för sig möjliggjordes av att det var färre spelare där. Det kanske beror på att de flesta börjat om i skolan och hade väl många läxor att läsa. Jag får absolut känslan av att skolgång och utbildning är mycket högt värderat här i Nakamtenga. Lennart berättar om hur ambitiösa personalen är att läsa fortbildningskurser och både fördjupa och bredda sina kunskaper. Han berättar också att de har ambitionen att dela med sig av sina kunskaper.

Bilder från innebandyplan får beskriva denna dag. 


Fotogragen var Bibbi.

Inga kommentarer: