Leta i den här bloggen

söndag, april 02, 2017

Nakamtenga, Burkina Faso, 1 april

Erica och jag fortsatte med det dammiga och varma inventeringsarbetet till strömmen tog slut vid förmiddagskaffet. Två timmars arbete och vi blev helt slut. Märkligt faktiskt. Men vi är noga.

Inga skämt här, iaf inte som jag märkte – grundlurad? Däremot läste jag centerpartiets i Stockholms stads och skrattade så högt så folk undrade vad jag höll på med och bad mig översätta till franska…,-/

Yennengas Förskoleföreståndarinna Pauline hade igår besök av sin väninna, Pascaline, från den närbelägna staden Ziniaré. Hon hade nog blivit lovad att bada i poolen. För första gången i hennes liv. Rädd för vatten, först. Glad, allt gladare. Vi blev en stor grupp vuxna som hade simskola, skvätte vatten på varandra och lekte med Paulines söta pojkar i bassängen.

[här försökte jag ladda upp en film från fritidsdiscot. Ni ska nog vara glada över att uppkopplingen är så seg.]

På kvällen hade Yennengas chaufför, Wendjam, fixat värsta fritidsdiscot på betongplattan. Rappartister från Ziniaré och lokala förmågor. Extremt dålig ljudanläggning på alldeles för hög volym. Jag följde istället med några till byns lokala pub och drack en öl. Lärde mig tricket att skölja ur glaset med ölen för att minska risken för att få i sig något annat än ölen. Tyvärr höll fritidsdiscot på till sent på natten så jag hade svårt att somna och jag vaknade tidigt idag på söndag, då vi alla ska gå i kyrkan…????

Inga kommentarer: