Leta i den här bloggen

söndag, november 09, 2008

Per Karlberg till Europaparlamentet 2014

Jag kommer inte att bli en av Centerpartiets kandidater i EU-parlamentetsvalet 2010. Jag visste det, du visste det och alla andra visste det. När jag fick se resultatet av medlemsomröstningen kom det inte precis som någon överraskning. Min kära hustru, Tina , tycker att jag ska vara jätte nöjd som fått så många röster trots att jag är rookie i Centerpartiet. Hon har naturligtvis rätt. Jag är väldigt stolt över att ha fått så många röster. Tack till alla er 104 stycken som faktiskt trodde på mig. Flera av er måste ha gått på hörsägen och jag tackar också alla er och de som faktiskt talat för mig. Ett särskilt tack till Anders Netterheim i Höör.

Jag borde kanske ändra titeln på min blogg? Fast nej, inte än. Jag erfor en stark besvikelse när jag fick medlemsomröstningsreslutatet mig tillsänt. Jag insåg först då hur väldigt gärna jag vill sitta i Europaparlamentet för Centerpartiet. Det är väl nu min kampanj inför valet 2014 börjar?

Inga kommentarer: